wyczyść

Warunki sprzedaży (ważne od 01.01.2021 r.)


Niniejszy dokument określa warunki umów sprzedaży zawieranych z NAP spółką z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Warszawie (adres: ul. Dynamiczna 10, 03-008 Warszawa), wpisaną do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego, dla której Sąd Rejonowy dla m. st. Warszawy w Warszawie, XIV Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego prowadzi akta rejestrowe pod numerem KRS: 0000233111, posiadającą NIP: 5242540889; REGON: 140113649, kapitał zakładowy w wysokości 158 000 PLN (dalej: NAP).


  1. Klient składa zamówienie w salonie NAP w formie pisemnej albo drogą elektroniczną przy użyciu adresu e-mail z rozszerzeniem @nap.com.pl podany przez NAP, również po uprzedniej wizycie Klienta w salonie NAP. Jeśli zamówienie składane jest w formie pisemnej, umowa zostaje zawarta z dniem złożenia zamówienia oraz podpisania warunków sprzedaży.

  2. Ilekroć w niniejszych Warunkach Sprzedaży mowa jest o "Przedsiębiorcy na prawach Konsumenta" należy przez to rozumieć osobę fizyczną zawierającą umowę bezpośrednio związaną z jej działalnością gospodarczą, gdy z treści tej umowy wynika, że nie posiada ona dla tej osoby charakteru zawodowego, wynikającego w szczególności z przedmiotu wykonywanej przez nią działalności gospodarczej, udostępnionego na podstawie przepisów o Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej.

  3. W przypadku zamówienia składanego drogą elektroniczną, umowa zostaje zawarta z chwilą przesłania na adres e-mail Klienta potwierdzenia przystąpienia do realizacji zamówienia, po opłaceniu przez Klienta zamówienia.

  4. Warunki sprzedaży oraz zamówienie są integralną częścią zawartej umowy.

  5. Realizacja zamówienia przez NAP rozpoczyna się po wpłacie przez Klienta na rzecz NAP zaliczki w wysokości co najmniej 30% wartości zamówienia brutto, określonej przy zamówieniu. Termin wpłaty zaliczki wynosi 14 dni od dnia złożenia zamówienia przez Klienta. Brak wpłaty zaliczki w zastrzeżonym terminie powoduje anulowanie zamówienia złożonego w formie pisemnej i rozwiązanie umowy. Brak wpłaty zaliczki przy zamówieniu złożonym drogą elektroniczną powoduje, że umowa nie zostaje zawarta. Klient wpłaca zaliczkę przelewem na rachunek bankowy wskazany przez NAP lub w salonie NAP: gotówką lub kartą kredytową.

  6. Klient może dokonać zmiany w zamówieniu w terminie 2 dni od daty złożenia zamówienia. Zmiana zamówienia wymaga formy pisemnej bądź elektronicznej na adres e-mail NAP. NAP potwierdzi Klientowi możliwość realizacji zamówienia po zmianach najpóźniej w terminie 5 dni roboczych od daty otrzymania zmiany w zamówieniu od Klienta drogą mailową na adres e-mail wskazany przez Klienta lub w formie pisemnej, przekazanej Klientowi w salonie sprzedaży NAP. Zmiana zamówienia jest skuteczna po potwierdzeniu NAP, o którym mowa w zdaniu poprzedzającym oraz wpłacie zaliczki. W przypadku niemożliwości potwierdzenia zmienionego zamówienia Strony mogą realizować umowę na zamówienie pierwotnie złożone lub rozwiązać umowę. W przypadku rozwiązania umowy zaliczka podlega zwrotowi na rzecz Klienta. W przypadku zmiany zamówienia powodującej zmianę jego wartości, NAP może żądać uzupełnienia zaliczki do wartości co najmniej 30% zmienionego zamówienia brutto.

  7. Klientowi przysługuje prawo odstąpienia od umowy w ciągu 2 dni od dnia złożenia zamówienia, z zachowaniem prawa do zwrotu wpłaconej zaliczki. W przypadku rezygnacji ze złożonego zamówienia po tym terminie, nie później jednak, niż do dnia realizacji zamówienia NAP ma prawo żądać zapłaty kary umownej w wysokości 30% wartości złożonego zamówienia tytułem rozliczenia kosztów przygotowania przedmiotu zamówienia lub jego produkcji. Jeżeli nie rozpoczęto procedury produkcyjnej przedmiotu zamówienia bądź koszty przygotowania przedmiotu zamówienia lub jego produkcji są niższe od kwoty zaliczki sprzedawca może odstąpić od dochodzenia całości lub części kary umownej. Zastrzeżona kara umowna może zostać potrącona z wierzytelnością NAP względem Klienta wynikającą z obowiązku zwrotu zaliczki. NAP może żądać odszkodowania przenoszącego wysokość kary umownej na zasadach ogólnych.

  8. Klient przyjmuje do wiadomości, iż realizacja zamówienia może zależeć od potwierdzenia dostępności towarów lub ich poszczególnych elementów. O niemożliwości realizacji zamówienia w związku z brakiem dostępności towaru, NAP poinformuje Klienta niezwłocznie. W tym przypadku Klient może dokonać modyfikacji zamówienia w terminie 5 dni od daty powiadomienia. W razie braku modyfikacji złożonego zamówienia przez Klienta w zastrzeżonym terminie umowa ulega rozwiązaniu za zwrotem Klientowi zaliczki.

  9. NAP przysługuje prawo odstąpienia od umowy w sytuacji, gdy realizacja zamówienia jest niemożliwa z przyczyn niezależnych od NAP, w szczególności, gdy produkt nie jest dostępny, lub gdy realizacja zamówienia wiązałaby się dla NAP z koniecznością poniesienie strat finansowanych. NAP może odstąpić od umowy w terminie 14 dni od dnia jej zawarcia.

  10. Termin realizacji zamówienia standardowego wynosi około 6 -8 tygodni (dostawcy krajowi), około 8 - 12 tygodni (dostawcy zagraniczni) i biegnie od daty wpłaty zaliczki. W przypadku wyjątkowych okoliczności nieleżących po stronie NAP (np. z przyczyn leżących po stronie dostawców), NAP zastrzega sobie prawo do przedłużenia terminu realizacji zamówienia po powiadomieniu Klienta o tym fakcie.

  11. Strony mogą uzgodnić termin dostawy/odbioru towaru również wcześniejszy niż określony w ust. 10.

  12. NAP zobowiązuje się powiadomić Klienta o kompletności jego zamówienia. Klient powinien w ciągu 7 dni od dnia powiadomienia o kompletności zamówienia dokonać dopłaty do zamówienia. Po otrzymaniu dopłaty do zamówienia, NAP skontaktuje się z Klientem w ciągu 3 dni celem umówienia dostawy. Klient powinien umówić termin na dostawę/odbiór towaru przypadający w okresie do 7 dni od dnia powiadomienia przez NAP o możliwości dostawy/odbioru. Warunkiem dokonania dostawy/odbioru towaru jest dopłata do zamówienia w pełnej wysokości. W przypadku niewywiązania się przez Klienta z warunków terminu dostawy/odbioru, NAP powiadomi Klienta o braku odbioru towaru oraz wyznaczy ostateczny termin dostawy lub odbioru produktów. W przypadku braku odbioru towaru w wyznaczonym przez NAP terminie, NAP będzie przechowywać towar na koszt i ryzyko Klienta przez okres 3 (trzech) miesięcy. W takim przypadku NAP uprawniony będzie również do naliczania dodatkowych kosztów magazynowania w wysokości 250 PLN brutto za każdy 1 rozpoczęty tydzień, licząc od dnia następnego po upływie siedmiu dni od powiadomienia o możliwości dostarczenia/odbioru zamówienia. W przypadku, gdyby Klient nie potwierdził z NAP ostatecznego terminu dostawy lub opóźni się z odbiorem w ostatecznym terminie, NAP uprawniony będzie do odstąpienia od zawartej umowy w terminie 1 (jednego) miesiąca od dnia upływu ostatecznego terminu dostawy. W odniesieniu do umów nie zawieranych z konsumentami lub Przedsiębiorcami na prawach Konsumenta, w przypadku 2 nieskorzystania przez NAP z uprawnienia do odstąpienia od umowy i upływu 3 (trzech) miesięcy od dnia upływu ostatecznego terminu dostawy, brak odebrania towaru poczytuje się za wolę porzucenia go z zamiarem wyzbycia własności, wskutek czego własność towaru przechodzi na NAP, a Klient zrzeka się jakichkolwiek roszczeń wobec NAP związanych z zakupem i przejęciem własności towaru.

  13. Pozostałą kwotę wartości zamówienia Klient płaci przed dostawą w salonie lub przelewem na rachunek bankowy NAP o numerze 71 1440 1299 0000 0000 0460 0959 lub inny wskazany w zamówieniu.

  14. Własność przedmiotu sprzedaży przechodzi na Klienta wraz z zapłatą pełnej ceny wartości zamówienia.

  15. NAP może odstąpić od umowy w przypadku przekroczenia przez Klienta terminu dopłaty do zamówienia o dodatkowe 14 dni w stosunku do terminu określonego w ust. 12, nieumówienia dostawy/niedokonania odbioru lub też uniemożliwienia dostawy/nieodebrania przez Klienta dowiezionego towaru w terminie uzgodnionym przez Strony zgodnie z ust. 12 powyżej. W przypadku odstąpienia od umowy przez NAP z przyczyn wskazanych w zdaniu poprzednim, NAP może żądać zapłaty kary umownej w wysokości 30% wartości zamówienia. Zastrzeżona kara umowna może zostać potrącona z wierzytelnością NAP względem Klienta wynikającą z wpłaconej zaliczki. NAP może dochodzić odszkodowania przenoszącego wysokość kary umownej. Prawo do odstąpienia od umowy NAP może wykonać w terminie 4 miesięcy od zawarcia umowy z Klientem.

  16. Klient przyjmuje do wiadomości, że zamówienia na meble tapicerowane, dla których konieczne jest określenie konfiguracji lewo- lub prawostronnej są przyjmowane poprzez określenie ww. konfiguracji stojąc przodem do mebla.

  17. NAP informuje, że ostateczne wymiary mebli tapicerowanych i materacy mogą odbiegać od wymiarów katalogowych o maksymalnie +/- 3% w zależności od Producenta.

  18. Koszt dostawy wraz z wniesieniem i montażem mebli w obrębie miasta Warszawy, Łodzi oraz Trójmiasta (dla zamówień złożonych w Gdyni/Łodzi) wynosi 260 PLN brutto. Stawka za dostawę poza granice Warszawy, Łodzi (oraz Trójmiasta jak wyżej) jest ustalana indywidualnie według cenników obowiązujących w NAP, po uzgodnieniu z Klientem.

  19. Powyższy koszt dostawy nie obejmuje dostaw i montaży niestandardowych takich jak: wnoszenie po schodach powyżej 3 piętra, wciągania mebli na linach przez okno, montażu lamp, półek i stałego przytwierdzania do ścian itp. Za tego typu zlecenia opłatna naliczana jest indywidualnie według cenników obowiązujących w NAP, udostępnionych Klientowi przed złożeniem zamówienia lub w trakcie dostawy, jeśli w momencie składania zamówienia ww. okoliczności nie są znane NAP.

  20. Magazyn NAP, gdzie Klient może bezpośrednio i bez dodatkowych opłat odebrać zamówiony towar, znajduje się w Piasecznie przy ul. Julianowskiej 37A (05-500 Piaseczno) i pracuje od poniedziałku do piątku (z wyłączeniem dni świątecznych) w godzinach 7:00-15:00. Odbiór osobisty towaru możliwy jedynie po wcześniejszej awizacji.

  21. Klient na własne ryzyko ocenia możliwość wniesienia towaru do miejsca dostawy. W przypadku, gdy cechy i specyfika miejsca dostawy uniemożliwiają wniesienie mebla w opakowaniach fabrycznych, ewentualne rozpakowanie i demontaż towaru oraz późniejszy montaż może zostać wykonany na wyraźne zlecenie Klienta oraz odbywa się za dodatkową opłatą ustalaną indywidualnie z Klientem.

  22. Jeżeli nie zaznaczono inaczej za miejsce dostawy uznaje się adres wskazany w zamówieniu.

  23. W chwili wydania towaru Klientowi, pracownik NAP lub przewoźnik rozpakowują dostarczone meble w obecności Klienta lub jego przedstawiciela i dokonują wspólnie szczegółowych oględzin towaru oceniając: zgodność z zamówieniem (liczba i rodzaj mebli, rodzaj obicia, kolory obicia i akcesoriów), liczbę poduszek i akcesoriów, stan obicia mebla i spisują na dokumencie WZ wszystkie widoczne wady oraz braki ilościowe.

  24. Paragon fiskalny/faktura VAT pozostaje do odbioru przez Klienta w salonie NAP po uiszczeniu całej należności. Dodatkowo, w przypadku wskazania przez klienta adresu e-mail, paragon/faktura VAT zostanie wysłana na podany adres e-mail niezwłocznie po odebraniu towaru. Warunkiem do przyjęcia reklamacji jest okazanie paragonu fiskalnego, faktury zakupu lub innego dokumentu potwierdzającego zakup towaru w NAP.

  25. NAP ponosi względem Klientów odpowiedzialność za wady produktów zgodnie z przepisami art. 556 i następnych ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 r. Kodeks cywilny (tekst jednolity: t.j. Dz.U. z 2017 r. poz. 459; dalej: „Kodeks cywilny”), z zastrzeżeniem postanowień niniejszych Warunków Sprzedaży.

  26. W przypadku indywidualnego uzgadniania właściwości towaru konsumpcyjnego przez Klienta z NAP, domniemywa się, że jest on zgodny z umową, jeżeli ma właściwości, które rzecz tego rodzaju powinna mieć ze względu na cel w umowie oznaczony albo wynikający z okoliczności lub przeznaczenia; ma właściwości, o których istnieniu NAP zapewnił Klienta, w tym przedstawiając próbkę albo wzór, nadaje się do celu określonego przez Klienta przy zawarciu umowy, chyba że NAP zgłosił zastrzeżenia co do takiego przeznaczenia towaru; a także został wydany w stanie zupełnym.

  27. W przypadku sprzedaży towaru z ekspozycji, NAP odpowiada z tytułu rękojmi, jeżeli wada fizyczna zostanie stwierdzona przed upływem roku od dnia wydania rzeczy Klientowi.

  28. Zgłoszenie reklamacyjne Klienta, NAP rozpatruje i ustosunkowuje się do niego w terminie 14 dni od dnia jego zgłoszenia po wyjaśnieniu wszelkich okoliczności zgłoszenia reklamacyjnego. W tym celu NAP może zwracać się do Klienta celem udzielenia dodatkowych wyjaśnień i uzupełnienia reklamacji, jeśli informacje zawarte przez Klienta w reklamacji nie będą wystarczające do rozpoznania reklamacji.

  29. Za skuteczne zgłoszenie wad towaru i jego reklamacji, będzie uważane zgłoszenie dokonane za pośrednictwem poczty email na adres: bok.nap@nap.com.pl , listem poleconym na adres siedziby NAP: ul. Dynamiczna 10, 03 – 008 Warszawa lub pisemnie w salonie sprzedaży NAP, w którym nastąpiła sprzedaż lub na protokole przyjęcia reklamacji dostępnym w salonach sprzedaży NAP, z jednoczesnym wskazaniem w treści zgłoszenia charakteru wady, chwili jej wykrycia oraz żądania Klienta. Protokół przyjęcia reklamacji musi być podpisany przez Klienta. W sprawach związanych z reklamacjami można kontaktować się z pracownikami NAP pod numerem telefonu 22 401 76 99 lub 722 098 006.

  30. W przypadku, gdy reklamacja dotyczy produktu, w celu rozpatrzenia reklamacji przez NAP, Klient powinien dostarczyć lub przesłać reklamowany produkt na adres salonu NAP, w którym dokonano zakupu produktu. Jeżeli ze względu na rodzaj rzeczy lub sposób jej zamontowania dostarczenie rzeczy przez Klienta byłoby nadmiernie utrudnione, Klient jest zobowiązany udostępnić rzecz pracownikowi NAP w miejscu, w którym rzecz się znajduje.

  31. Jeżeli produkt ma wadę, Klient może żądać wymiany produktu na wolny od wad albo usunięcia wady. NAP jest zobowiązany niezwłocznie wymienić produkt wadliwy na wolny od wad lub usunąć wadę w rozsądnym czasie, bez nadmiernych 3 niedogodności dla Klienta. NAP może odmówić zadośćuczynieniu żądaniu Klienta, jeżeli doprowadzenie produktu wadliwego do zgodności z umową w sposób wybrany przez Klienta jest niemożliwe albo w porównaniu z drugim możliwym sposobem wymagałby nadmiernych kosztów. Jeżeli klient jest przedsiębiorcą, NAP może odmówić wymiany produktu na wolny od wad lub usunięcia wady także wtedy, gdy zadośćuczynienia temu obowiązkowi przewyższają cenę produktu sprzedanego. Jeżeli produkt ma wadę, Klient może także złożyć oświadczenie o obniżeniu ceny albo odstąpieniu od umowy, chyba że NAP niezwłocznie i bez nadmiernych niedogodności dla Klienta wymieni rzecz wadliwą na wolną od wad albo wadę usunie. Ograniczenie to nie ma zastosowania, jeżeli rzecz była już wymieniona lub naprawiana przez NAP albo NAP nie uczyniła zadość obowiązkowi wymiany rzeczy na wolną od wad lub usunięcia wady. Na czas rozpatrywania reklamacji, jak również na czas dokonywania napraw reklamacyjnych NAP nie ma obowiązku zapewnienia ani wypożyczenia Klientowi towaru zastępczego.

  32. W przypadku domawiania przez Klienta mebla tapicerowanego tkaniną w takim samym kolorze jak zakupione już meble może wystąpić różnica w odcieniach wybranej tkaniny, na co Klient domawiając meble wyraża zgodę.

  33. W przypadku zawarcia umowy sprzedaży na odległość w rozumieniu art. 2 pkt 1 ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta (t.j. Dz.U. z 2017 r. poz. 683; dalej: „Ustawa o prawach konsumenta”), w tym drogą mailową, przez Klienta będącego konsumentem, w rozumieniu art. 221 Kodeksu cywilnego, jak również Przedsiębiorcą na prawach Konsumenta, Klientowi przysługuje prawo odstąpienia od zawartej umowy w terminie 14 dni od dnia objęcia towaru w posiadanie przez Klienta lub wskazaną przez niego osobę trzecią inną niż przewoźnik. Wszelkie dokumenty i informacje wymagane przez Ustawę o prawach konsumenta i konieczne do zawarcia umowy, o której mowa w zdaniu poprzednim, zostaną przekazane Klientowi, będącemu konsumentem lub Przedsiębiorcą na prawach Konsumenta w formie przewidzianej w ww. ustawie.

  34. W celu skorzystania z prawa odstąpienia, Klient będący konsumentem lub Przedsiębiorcą na prawach Konsumenta informuje NAP o swojej decyzji w drodze jednoznacznego oświadczenia. W tym celu Klient może skorzystać z wzoru formularza odstąpienia od umowy stanowiącego załącznik nr 1 do warunków sprzedaży, jednak nie jest to obowiązkowe. Klient może w szczególności zamiast tego skorzystać z wzoru odstąpienia stanowiącego załącznik nr 2 do Ustawy o prawach konsumenta.

  35. W przypadku odstąpienia od umowy, uważana jest ona za niezawartą. NAP zwraca Klientowi wszystkie otrzymane płatności z wyjątkiem przypadków określonych w ust.

  36. Do rozliczenia się NAP z Klientem mają zastosowanie przepisy Ustawy o prawach konsumenta. 36. Jeżeli Klient wybrał sposób dostarczenia produktu NAP inny niż najtańszy zwykły sposób dostarczenia oferowany przez NAP, NAP nie jest zobowiązany do zwrotu Klientowi poniesionych przez niego dodatkowych kosztów.

  37. W razie odstąpienia, Klient będący konsumentem lub Przedsiębiorcą na prawach Konsumenta ma obowiązek zwrócić produkt NAP niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od dnia, w którym odstąpił od umowy. Klient będący konsumentem lub Przedsiębiorcą na prawach Konsumenta ponosi bezpośrednie koszty zwrotu produktu do NAP. Klient będący konsumentem lub Przedsiębiorcą na prawach Konsumenta ponosi odpowiedzialność za zmniejszenie wartości produktu NAP będące wynikiem korzystania z produktu NAP w sposób wykraczający poza konieczny do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania produktu.

  38. Prawo odstąpienia od umowy zawartej na odległość nie przysługuje Klientowi będącemu konsumentem lub Przedsiębiorcą na prawach Konsumenta w sytuacji, gdy przedmiotem umowy jest towar nieprefabrykowany, wyprodukowany według specyfikacji Klienta lub służący zaspokojeniu jego zindywidualizowanych potrzeb („Produkt skonfigurowany”). Za Produkt skonfigurowany uważany jest w szczególności produkt skonfigurowany zgodnie z indywidualnymi preferencjami Klienta, tj. gdy Klient określa cechy produktu, m.in. kolor; konfigurację mebla, rozmiar, wzór, rodzaj wypełnienia i inne właściwości produktu.

  39. Towar zamówiony na życzenie Klienta, sprzedany z ekspozycji lub przeceniony nie podlega zwrotowi. Ww. ograniczenie nie dotyczy Klienta będącego konsumentem, jeśli zwrot dokonywany jest w ramach postępowania reklamacyjnego i reklamacja została uznana za zasadną. Jeśli Klient będący konsumentem został poinformowany, że cena towaru została obniżona z uwagi na jego wadę, wada ta nie stanowi podstawy do zwrotu towaru.

  40. Na zakupiony przez Klienta towar może zostać udzielona gwarancja producenta. W przypadku, gdy gwarancja została udzielona, Klientowi wydaje się oddzielny dokument gwarancji, w którym określone są jej warunki. Wyłącza się odpowiedzialność NAP z tytułu rękojmi względem Klientów będących przedsiębiorcami, w tym Przedsiębiorcami na prawach Konsumenta. Ww. wyłączenie nie dotyczy Klientów będących konsumentami.

  41. W przypadku sporu związanego z umową sprzedaży zawartą z NAP, w tym przede wszystkim reklamacjami, Klient będący konsumentem ma możliwość skorzystania z pozasądowych sposób rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń, w tym przed Stałymi Polubownymi Sądami Konsumenckimi, zgodnie z zasadami regulującymi postępowanie przed wybranymi instytucjami/sądami.

  42. Wszystkie spory mogące wyniknąć z niniejszej umowy, w przypadku Klientów niebędących konsumentami lub Przedsiębiorcami na prawach Konsumenta, strony oddają pod rozstrzygnięcie sądu właściwego miejscowo dla siedziby NAP.



Meble tapicerowane skórą naturalną

  1. Klient przyjmuje do wiadomości, iż specyfika materiału (skóry naturalnej), powoduje, iż meble składają się z kilku płatów skóry, dlatego też mogą wystąpić różnice w kolorach, odcieniach, fakturze materiału, różnego rodzaju znamiona, w szczególności ale nie wyłącznie: zmarszczki, blizny. Wskazane wyżej swoiste właściwości materiału nie stanowią wady mebla.

  2. Meble skórzane nie powinny być wystawiane na bezpośrednie działanie promieni słonecznych, nie powinny być ustawiane w odległości mniejszej niż 30 cm od źródła ciepła, nie powinny być czyszczone nieprzeznaczonymi do tego narzędziami i preparatami. W przypadku dołączenia do zakupionego towaru instrukcji ochrony mebli, meble powinny być użytkowane i pielęgnowane zgodnie z tą instrukcją.

  3. NAP nie ponosi odpowiedzialności za uszkodzenia i wady powstałe wskutek nieprawidłowego użytkowania bądź pielęgnacji mebli zawierających elementy wykonane ze skóry naturalnej oraz użytkowania niezgodnego z instrukcją ochrony mebli.



Meble tapicerowane tkaninami


Zastrzega się, że odcień i splot tkaniny może w niewielkim stopniu różnić się od odcieniu i splotu tkanin we wzorniku udostępnianym w salonie sprzedaży NAP, co jest naturalną cechą tkanin tapicerskich. W przypadku indywidualnego uzgadniania 4 właściwości mebli tapicerowanych przez Klienta domniemywa się, że meble te są zgodne z umową, jeżeli odpowiadają one podanemu przez NAP opisowi lub mają cechy okazanej Klientowi próbki albo wzoru, a także gdy nadają się one do celu określonego przez Klienta przy zawarciu umowy.



Ochrona danych osobowych

  1. Klient przyjmuje do wiadomości, że jego dane osobowe podane w zamówieniu będą przetwarzane w celu przyjęcia i realizacji zamówienia, na podstawie art. 6 ust. 1 lit. b RODO, a także będą przetwarzane do celów prowadzenia rozliczeń oraz do celów podatkowych, w związku z wykonaniem ciążącego na NAP obowiązku prawnego wynikającego z przepisów o rachunkowości oraz przepisów prawa podatkowego, na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c RODO. Jeżeli Klient wyraził zgodę na przesyłanie na adres e-mail informacji handlowej dotyczącej produktów oferowanych przez NAP (newsletter), dane Klienta będą przetwarzane w celach marketingowych, na podstawie art. 6 ust. 1 lit. a RODO. Jeżeli Klient wyraził zgodę na przetwarzanie jego danych osobowych w celu prowadzenia koszyka zakupów, w którym są gromadzone informacje o rabatach przysługujących Klientowi, jego dane osobowe będą przetwarzane w tym celu, na podstawie art. 6 ust. 1 lit. a RODO. Ponadto dane osobowe Klienta mogą być przetwarzane w związku z koniecznością realizacji prawnie uzasadnionego interesu NAP, na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f RODO, w celu ustalenia i dochodzenia roszczeń lub obrony przed takimi roszczeniami lub w celach marketingowych produktów oferowanych przez NAP innych niż związane z marketingiem bezpośrednim (innych niż przesyłanie newslettera), zgodnie z art. 6 ust. 1 lit. f RODO.

  2. Podanie danych osobowych Klienta jest konieczne do przyjęcia zamówienia i wykonania umowy z NAP, a niepodanie tych danych uniemożliwi jej wykonanie.

  3. Dane osobowe Klienta mogą być przekazywane podmiotowi realizującemu dostawę towaru do Klienta, podmiotom zapewniającym bieżącą obsługę informatyczną oraz prawną NAP lub podmiotom przeprowadzającym audyt, a także podmiotom upoważnionym do uzyskania danych na podstawie przepisów prawa.

  4. Dane osobowe Klienta będą przetwarzane do czasu zakończenia realizacji zamówienia, z uwzględnieniem okresu przechowywania tych danych wymaganego przepisami o rachunkowości oraz prawa podatkowego, a jeżeli Klient wyraził zgodę na przetwarzanie danych osobowych, jego dane będą przetwarzane do czasu wycofania tej zgody. Okres przechowywania danych osobowych może zostać każdorazowo przedłużony o okres przedawnienia roszczeń, jeżeli przetwarzanie danych osobowych będzie niezbędne dla ustalenia lub dochodzenia roszczeń lub obrony przed takimi roszczeniami przez NAP.

  5. Klient przyjmuje do wiadomości, że w każdym momencie, na zasadach określonych w RODO, ma prawo do:

    a. dostępu do swoich danych osobowych przetwarzanych przez NAP, w tym żądania wydania ich kopii (Klientowi przekazana zostanie informacja o przetwarzaniu jego danych osobowych, w tym o celach i podstawach prawnych przetwarzania, zakresie danych posiadanych przez NAP, podmiotach, którym dane osobowe są ujawniane i planowanym okresie ich przechowywania),
    b. żądania sprostowania jego danych osobowych lub ograniczenia ich przetwarzania,
    c. żądania usunięcia danych, z wyjątkiem przypadku gdy ich przetwarzanie jest konieczne do realizacji obowiązku prawnego ciążącego na NAP lub do ustalenia i dochodzenia roszczeń przez NAP lub obrony przed roszczeniami
    d. wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania jego danych osobowych, jeżeli podstawą przetwarzania danych osobowych jest uzasadniony interes NAP,
    e. przeniesienia swoich danych osobowych, jeżeli są one przetwarzane w związku ze złożonym zamówieniem lub wyrażoną zgodą; (NAP wydaje Klientowi jego dane osobowe w formacie pozwalającym na ich odczyt; na żądanie Klienta NAP przekaże dane osobowe Klienta bezpośrednio innemu podmiotowi, jeżeli istnieją w tym zakresie techniczne możliwości zarówno po stronie NAP, jak i tego innego podmiotu),
    f. wycofania zgody na przetwarzanie danych osobowych, jeżeli NAP przetwarza dane Klienta na podstawie wyrażonej przez niego zgody; wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem dotychczasowego przetwarzania.

  6. Wniosek dotyczący realizacji przez Klienta wskazanych wyżej uprawnień można składać:

    a. w salonie NAP w formie pisemnej,
    b. za pomocą poczty tradycyjnej pisząc na adres: ul. Dynamiczna 10 (03-008 Warszawa),
    c. za pośrednictwem poczty e-mail na adres: bok.nap@nap.com.pl

  7. Jeżeli Klient uważa, że jego dane osobowe są przetwarzane w sposób niezgodny z RODO, może wnieść skargę do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych.

  8. Dane osobowe Klienta nie będą przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym z użyciem profilowania.

Twój koszyk

NAP
NAP
wyczyść
Ładowanie...