Z okazji Światowego Dnia Wody 24Bottles i Vivienne Westwood połączyli siły i stworzyli specjalną edycję butelki Clima Bottle - Gaia.

Butelka Gaia 24Bottles

Większa świadomość

Gaia została zaprojektowana po to, by zwiększać świadomość ekologiczną społeczeństwa i by zwrócić uwagę na zmiany klimatyczne, a w konsekwencji - na przyszłość planety. Grafikę na butelce zaprojektowała Vivienne Westwood, która przy jej tworzeniu inspirowała się teorią James’a Lovelocka. Zdaniem Lovelock’a, organizmy, które mają pozytywny wpływ na środowisko rozprzestrzeniają się po planecie, tak samo jak środowisko- dając efekt globalny. Kiedy natomiast wpływ danego organizmu na planetę jest destrukcyjny, prowadzi on do wyginięcia gatunku, choć życie na planecie trwa nadal i nie zagraża jej istnieniu.

Butelka Gaia 24Bottles

Butelka Gaia od 24Bottles

Butelka Gaia 24Bottles

Butelki przyjazne środowisku

Gaia to kultowa butelka od 24Bottles, która utrzymuje ciepło do 12 godzin. Butelka posiada ręcznie malowaną grafikę, która jest interpretacją hipotezy Gai. Zgodnie z ideą less waste, za każdym razem, kiedy używamy butelki od 24Bottles, unikamy 0,08 kg dwutlenku węgla wprowadzanego do atmosfery (o 0,08 kg mniej w porównaniu z używaniem butelki plastikowej).

Butelka Gaia 24Bottles

Butelka Gaia w kampanii z okazji Międzynarodowego Dnia Wody

2013: Save the Arctic

To nie pierwszy projekt społeczno-ekologiczny, w który angażuje się znana projektantka mody. W 2013 roku stworzyła kampanię Save The Arctic, podczas której celebryci i artyści zostali sfotografowani w koszulkach z organicznej, niebielonej bawełny z napisem „Save The Arctic”.

Save the Arctic: Vivienne Westwood

Vivienne Westwood w kampanii Save the Arctic

Save the Arctic: George Clooney

George Clooney w kampanii Save the Arctic

Wystawa przedstawiała 60 portretów, które miały na celu zwiększenie świadomości na temat ochrony unikalnej i delikatnej Arktyki. Fotografie zostały zawieszone wzdłuż stacji metra Waterloo, w drodze do siedziby rafinerii Shella, która w tamtym okresie rozpoczęła odwierty na terenie Arktyki. Cały dochód ze sprzedaży został przekazany organizacji Greenpeace.

Save the Arctic: Kate Moss

Kate Moss w kampanii Save the Arctic

Save the Arctic: Pierce Brosnan

Pierce Brosnan w kampanii Save the Arctic